Loading...

Enkle veje til mere overskud og mindre stress

Læs her tips og inspiration.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Skynd dig langsomt:

Sådan undgår du at komme tilbage i hamsterhjulet Synes du også, at mange ting tit går for hurtigt? Så er det ikke dig, den er gal med. Tempoet i hverdagen er nemlig steget, ikke kun på arbejdspladsen, men også i privatlivet. Vi modtager mange flere informationer og vi skal relatere til flere mennesker end nogensinde før. Både online og offline. Alle de mange indtryk gør noget ved vores system: Det tager energi og udtrætter os, og hvis vi ikke laver

Tag det bedste med fra hjemmearbejdet

Skab nye, fleksible arbejdsvaner Mange er på vej tilbage til arbejdspladsen efter et år med hjemmearbejde og et minimum af kollegakontakt. Det kan være en svær omstilling. Bliver alting som før, og hvad forventes der af os? Hvordan får vi etableret et godt arbejdsfællesskab igen? Mit bud er, at vi skal se det som en mulighed for at etablere nye arbejdsvaner. Vi har en unik chance for at bygge et godt arbejdsliv op, som indeholder det bedste fra to verdener – den

Kan man få stress af Corona?

Ja, det kan man. For nyligt blev jeg spurgt om det i en artikel i Djøf-bladet, som netop handler om, hvordan Corona og hjemsendelse fra arbejde kan påvirke vores mentale helbred. Det er en velkendt myte, at det alene er travlhed, der giver stress. Der kan være mange forskellige årsager til, at vi bliver stressede. Årsagerne kan fx være mængden af ting vi skal, kompleksiteten eller vanskelige og konfliktfyldte relationer. Uforudsigelighed og manglende kontrol er nogle af hovedkilderne til stress.

Derfor dræner møder dig for energi

(og hvordan du laver det om) Velkommen tilbage fra ferie. I dag vil jeg give dig nogle gode råd, som ikke bare kan hjælpe dig til en mindre stressfyldt hverdag, men også dine kollegaer. Det skal handle om noget, de fleste af os elsker at hade: MØDER. Og hvorfor gør vi så det? Fordi vi ofte holder alt for mange og for lange møder. Og fordi de ofte er ineffektive. Eller ikke skaber værdi. Kort sagt: De dræner

Lad op i ferien med inspiration til det gode arbejdsliv

[Tip til din sommerlæsning] Mit “barn nummer fire” er lige kommet til verden, og jeg er både glad og stolt. Det er den sprit nye bog: Knæk stresskoden. Jeg håber, du vil kunne lide den. Bogen er fyldt med enkle værktøjer til trivsel på jobbet samt inspirerende og underholdende historier fra fem danske virksomheder, som fortæller, hvordan de har bekæmpet stress, skabt høj trivsel - og endda vundet priser for det. Der er skrevet mange bøger om, hvad stress er

Derfor når du aldrig alt det, du gerne vil

Forleden mødtes jeg med en af mine klienter – vi kan jo kalde hende Anne. "Pernille, jeg planlægger min dag hver morgen. Alligevel går det galt i løbet af dagen, og jeg når ikke andet end 2-3 punkter på min liste. Jeg er konstant bagud", sagde hun. Umiddelbart lyder det jo til, at Anne gør det rigtige: planlægger. Men jeg ved præcist hvorfor, det går galt for Anne: Hun planlægger for meget. Det ved jeg, fordi det også sker for

Er din TO DO liste en ønskeliste eller en plan

I sidste uge fortalte jeg dig om UFO'er og tidstyper. Fandt du din tidstype? (Hvis du ikke aner, hvad jeg taler om, er det sikkert fordi, du ikke har set mailen. Så kan du se den lige her) Det er faktisk ret essentielt fordi: Hvis du kender din tidstype, kan du bedre planlægge din tid. Og når du planlægger din tid, kan du bedre undgå at blive stresset. Men hvad er god planlægning? Rigtig mange af os har for vane

4 dages arbejdsuge – lyder det attraktivt?

– hvor du ovenikøbet får samme løn og når de samme ting – uden at blive stresset af det. Det lyder næsten for godt til at være sandt, men det kan lade sig gøre. Det har firmaet IIH Nordic bevist. Du får her deres 3 vigtigste tips, så du også kan komme hjem, komme i flow eller blot undgå at komme bagud.Jeg bruger selv nogle af deres metoder. Jeg har dog ikke skåret en dag væk hver uge – og

Udnytter I de stressramte nok?

Lyder det mærkeligt? Ok, men den er god nok. Folk der har været stressramt har fået nye kompetencer - og dem kan I udnytte på arbejdspladsen til at forebygge nye tilfælde og undgå (flere) sygemeldinger. Alt sammen ret enkelt og uden det koster jer en krone. Den gode nyhed er, at de tidligere stressramte typisk gerne VIL udnyttes – eller ”bruges” kunne vi også kalde det. Her kommer de 3 vigtigste ting, stressramte har lært af oplevelsen – og hvad I konkret kan

Får du for lidt?

De fleste af os får for lidt og ikke god nok: Søvn. Problemet er, at man vænner sig til at være i konstant underskud af god søvn. Forskning viser gang på gang, at søvn er uhyre vigtig for vores sundhed og livskvalitet og ikke mindst vores overskud og humør. MEN ved blot mindre justeringer i din dagligdag (eller rettere dagligaften), kan du opnå store gevinster som mere energi, overskud, godt humør og fokus – ja og mindre træthed dagen igennem,

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gratis tips og inspiration til mere overskud og mindre stress direkte i indbakken uden, at det koster dig en krone. Du kan til enhver tid afmelde dig med et enkelt klik.

Go to Top